A kétezres évek elejének megosztó lábbelije, a vitorlás cipő váratlanul tér vissza a divatba, komolyan esélyes a legdivatosabb cipő címre. Ami egykor kínosnak számított, az a TikTok és az új styling trükkök hatására 2025-ben stílusos nyári darabbá válik.
A 2000-es évek egyik legellentmondásosabb darabja újra hódít: a vitorlás cipő ismét a legdivatosabb cipő címért versenyez. Ami régen cikinek számított, ma már stílusos nyári kötelező darab.
A legdivatosabb cipő, amit valaha ciki volt hordani
Nehéz elképzelni, de az a bizonyos barna bőr, fűzős vitorlás cipő, amit régen mindenki egyértelműen a régi elitgimnazista sztereotípiával azonosított, most újra az utcákon van. A vitorlás cipő évekig gyűlölt divatkatasztrófának számított, 2025-ben újra helyet követel magának a trendi darabok közt. Ráadásul nem csak a nosztalgia hozza vissza, hanem a friss styling, az új szabályok és a Z generáció vagány öndefiníciója.
Gyerekként lehet, hogy hónapokig nyaggattad a szüleidet egy pár vitorlás cipőért és mire megkaptad őket, már senki sem hordta. A lábbeli meg ott porosodott a szekrény alján, vadonatújan, de soha nem viselve. Most, évek múltán, amikor már azt hitted, hogy végleg elfelejtetted ezt a korszakot, azon kapod magad, hogy újra elővennéd azt a régi párat. Hogy miért? Mert a TikTok és az Insta újra életet lehelt beléjük.
A közösségi médián nosztalgikus posztokban tűnik fel a vitorlás cipő, ráadásul konkrét outfitinspirációkban. Fehér 7/8-os nadrággal, bő szárú szövetnadrággal, sőt bermudával is viselik, és egyszerre hatnak frissnek, stílusosnak és egy kicsit lázadónak. Valahogy úgy, ahogy a mokaszin is új szintre lépett az elmúlt szezonban. És nem a klasszikus irodai szett miatt. A titok a részletekben rejlik.

A legdivatosabb cipő új szerepben: nem szexi, hanem karakteres
Régen a vitorlás hajócipő az egyenruhás kinézethez tartozott. Skinny farmerrel és Longchamp táskával párosítva inkább státuszszimbólum volt, mint valódi divatállítás. Ma viszont pont az ellenkezője történik: már nem azt akarja sugallni, hogy „nézd, mennyibe került”, hanem azt, hogy „nézd, ki vagyok én”. A mostani cipő-trend nem a szexi vagy elegáns megjelenésről szól, hanem a karakterről. Az új outfitek nem próbálják elrejteni az underground hatást, sőt, kifejezetten ráerősítenek. Bokáig érő fehér zoknival, oversized nadrágokkal és lezser felsőkkel kombinálva a cipő inkább idézi a 90-es évek fiúbandáit, mint a 2000-es évekbeli elit iskoláslányokat.
A dizájn is változott. Míg a régi vitorlás cipők lapos talppal készültek, most már vastagabb, magasított verziók is vannak a piacon. A cél nem titkolt: egy kis csalással magasabbnak látszani, ami, lássuk be, sokszor jól jön.
És ebben nagy szerepet játszik a Z generáció, amely végre megszabadította a trendeket a megszokott nőies-szexi elvárásoktól. Ők már nem akarnak meztelen színű ruhákban és fodros felsőkben kinézni. Inkább hangsúlyozzák az egyéniséget, és keresik azokat a darabokat, melyek nem alkalmazkodnak, hanem kiállnak. Ilyen lett most a vitorlás cipő is.
Minden újra divat lesz egyszer, csak egy kis csavarral megspékelve
Az a különleges ebben a mostani trendben, hogy nem egyszerűen másolja a régit. A vitorlás cipő nem tér vissza változatlanul. A mostani trend mögött ott van egy teljesen új gondolkodásmód a divatról. Már nem a pénz vagy a márka számít, hanem az, hogy mit tudsz kezdeni egy darabbal. És ha épp egy régi vitorlás cipő az, amit újraértelmezve be tudsz emelni a ruhatáradba, akkor az menő. Kombináld másképp, gondold újra, játssz vele. Mert lehet, hogy nem is sejtetted, de ez most a legdivatosabb cipő.
Itt arról olvashatsz: nyári bőrápolás. Így marad friss és ápolt.