Lázba hozza a turistákat a Fehér Lótusz, megtölti a repülőgépeket a sorozat

A filmes helyszínek varázsa erősebb, mint valaha. A Fehér Lótusz harmadik évada még el sem indult, de Thaiföld turizmusa már most fellendült miatta. A foglalások az egekben, a szállodák teltházasak, és a repülőjegyek úgy fogynak, mintha ingyen adnák őket. Nem ez az első eset, hogy egy sorozat ekkora hatást gyakorol a turizmusra.

Alig jelentették be, hogy a Fehér Lótusz harmadik évadának forgatása Thaiföldön zajlik, máris ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés az ország iránt. Beindult a filmes helyszínek felkeresése. A foglalási oldalak keresési adatai megugrottak, a légitársaságok új járatokat indítottak, a luxushotelek pedig hónapokra előre beteltek. A hotels.com például 40%-os növekedést tapasztalt a Four Seasons Resort Koh Samui foglalásainál, ahol a sorozat egyes jeleneteit rögzítik.

Ez a második jelenség nem újdonság: az évad szicíliai helyszíne, a Four Seasons San Domenico Palace fél évre előre teltházas lett, míg a hawaii Four Seasons Resort Maui látogatottsága 425%-kal emelkedett az előző évhez képest. Mark Kamine, a sorozat egyik producere szerint az emberek nem elégszenek meg azzal, hogy nézik ezt a luxusvilágot, hanem személyesen is akarják élni.

„A Fehér Lótusz annyira elbűvölő világot teremtett, hogy az emberek nemcsak nézni, hanem megélni is akarják”

– mondta Kamine.

Thaiföld egyébként sem panaszkodhat a turisták hiányára, de a sorozat népszerűsége várhatóan még jobban felpörgeti a látogatószámokat. A kérdés már csak az, hogy az ország fel van-e készülve a tömegre.

Thaiföld turizmusa megnőtt a filmes helyszín miatt
Thaiföld turizmusa megnőtt a filmes helyszín miatt/Fotó: 123rf.com

Filmes helyszínek, melyek átrendezik a turizmust

Nem ez az első eset, hogy egy sorozat vagy film teljesen átrendezi egy ország turizmusát. A Gyűrűk ura trilógia óta tudjuk, hogy egy látványos helyszín akár egy egész nemzet gazdaságát is fellendítheti. Új-Zéland például máig ebből él. De a streaming korszakában ez a hatás gyorsabb és intenzívebb.

Seren Welch, a filmturizmus egyik szakértője szerint az emberek döntéseit ma már nagyban befolyásolják a streaming platformok és az algoritmusok.

„2015-ben az Egyesült Királyságba érkező turisták 20%-a állította, hogy egy film vagy sorozat miatt választotta az országot. Ma ez az arány már 90%”

– mondta Welch.

A British Airways például rendszeresen elemzi a Netflix toplistáit, hogy előre lássa, mely úti célok válnak népszerűvé. Egy jól időzített sorozat pár hónap alatt teljesen átrendezheti az utazási piacot.

„A streaming platformok nemcsak szórakoztatnak, hanem közvetlenül hatnak a gazdaságra is”

– tette hozzá Welch.

A Fehér Lótusz harmadik évada Thaiföld legluxusabb üdülőhelyeire kalauzolja a nézőket. A Koh Samui szigetén található Four Seasons Resort, a Mandarin Oriental Bangkok és az Anantara Phuket Villas már a legtöbb rajongó célpontjai lettek.

„Ezek az üdülőhelyek tökéletesen tükrözik azt a keleti filozófiát, amely a harmadik évad központi központi témája”

– árulta el Kamine.

De vajon mennyi időbe telik, míg az első nézők valóságosan is megérkeznek? Nos, ha a korábbi évadokat nézzük, nem kell sokat várni: egy új helyszín népszerűvé válik a képernyőn, a turisták pillanatok alatt ellepik a környéket.

A filmes helyszín és a turizmus árnyoldalai

Bár a turizmus növekedése gazdaságilag előnyös, nem mindenhol fogadják örömmel a hirtelen jött látogatótömeget. Thaiföld például már megtapasztalta, milyen pusztító tud lenni egy film okozta népszerűség.

A 2000-ben bemutatott A part című film miatt a Maya Bay olyan szinten túlzsúfolttá vált, hogy a helyi hatóságok végül kénytelenek voltak bezárni a strandot. A tömegturizmus teljesen tönkretette a környezetet, a korallzátonyok elpusztultak, és a partszakasz elvesztette az érintetlenségét.

Sokan attól tartanak, hogy a Fehér Lótusz hasonló hatást gyakorolt ​​Thaiföld egyes részeire. Egy helyi turisztikai szakértő szerint az igazi kérdés nem az, hogy lesz-e robbanásszerű növekedés, hanem az, hogy az ország fel van-e készülve rá.

„A kérdés nem az, hogy lesz-e turisztikai fellendülés, hanem az, hogy a hatóságok felkészültek-e rá”

– mondta a szakértő.

Egyelőre thaiföldi kormányzat nem jelentett be külön intézkedéseket a látogatószám kezelésére, de a foglalások adatai alapján egyértelmű: a Fehér Lótusz rajongói már most csomagolnak.

Ahogy a sorozat folytatódik, mindenki kíváncsian várja, hogy a következő évad merre viszi a történetet. Mark Kamine ironikusan hozzátette:

„A legfontosabb, hogy a helyszín látványos legyen és tudjunk hova elrejteni egy holttestet.”

Egy dolog biztos: bárhová is költözik a Fehér Lótusz, a filmturizmus ott lesz a nyomában.

(via)

 

Betöltés...