Zseniális edzés javaslat, ha kevés az időd!

Sokat dolgozol? De szeretnél egészséges lenni? Úgy érzed, nem bírod már a küzdelmet? A kettlebellben nincs semmi trükk, csak a régi jól bevált módszer és a mai modern tudomány ötvözése.

“A kettlebell primitíven egyszerű és halálosan hatékony, akár egy AK-47.”    (Pavel, edző) A kettlebell, vagy más néven girja egy tradicionális orosz vas súlyzó, ami leginkább egy olyan ágyúgolyóra hasonlít, amelynek fogantyúja van. Karrierjét mint mezőgazdasági szerszám kezdte, ezt az eszközt használták a termény lemérésekor ellensúlyként. Hamar felfedezték azonban a kettlebell gyakori emeléséből adódó pozitív élettani hatásokat - írja Mári Tamás, kettlebell edző. Eltérően a hagyományos súlyzóktól,

a kettlebellen a fogás nem a tengelyen történik,

vagyis a kettlebell markolata messze esik a súly középpontjától. Ez azt jelenti, hogy a gyakorlatok közben folyamatos koordinációt és nagy erőkifejtést igényel. A helyes kivitelezés kizárólag egyszerre több izomcsoport bevonásával, illetve ezek összehangolásával érhető el. A gyakorlatok végzése során az egész test koordinált együttműködése szükséges, így egyszerre fejlődik a láb, a kar, a mozgáskoordináció és a koncentrációs készség. Kettlebell edzéseken a gyakorlatokat teljes mozgástartományban végezzük, ezért nem következik be az izmok rövidülésének köszönhető merev mozgás. Sőt, a kettlebell edzéseken végzett gyakorlatoktól hajlékonyabbak, dinamikusabbak, mozgékonyabbak leszünk.

Zsírégetésben pedig verhetetlen.

A kettlebell helyesen használva felér egy egész edzőteremmel és elfér a kezedben… Nem mi találtuk ki, nem most találtuk ki… Közel háromszáz éve itt van, létezik, használják, csak eddig sokan nem vettek róla tudomást. Pedig aki kipróbálta, már tudja, tapasztalja és hirdeti.

Napi Doktor

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!