Ragazze Hősnője pályázat – A Karrierváltás kategória egyik pályázója: Mayer Zsuzsanna

A Ragazze.hu online női magazinunk megújulásával egyidőben hirdettük meg a Ragazze Hősnője pályázatot. Öt kategóriában (Karrierváltás, Segítségnyújtás, Közösségépítés, Életmódváltás és Kiút a krízisből) vártuk a jelentkezőket. Mély, őszinte, motiváló, sokszor szívszorító történetek érkeztek be lapunkhoz. Az írások azt üzenték, amiért pályázatunkat is elindítottuk: az igazi hősnők köztünk élnek. A személyes, olykor fájdalmas élettörténetek megosztása már önmagában nehéz folyamat, így minden pályázót hatalmas elismerés illet. Az őszinte, inspiráló történetek feldolgozása után szavazott a zsűri a győztes pályázatokról. A döntés nem volt könnyű, hiszen minden pályamunka mögött egy-egy rendkívüli női történet áll.

A Karrierváltás kategória egyik pályázója: Mayer Zsuzsanna

Alább olvasható pályázata.

 Merész döntés, új út – A civil szervezetek virtuális asszisztense lettem  

 A karrierváltás sokak szemében nagy lépés, különösen akkor, ha nem huszonévesen, hanem érett fejjel, a harmincas évei vége felé hozza meg az ember. Számomra azonban ez nemcsak egy merész döntés volt, hanem egy elengedhetetlen lépés. Tartós és krónikus betegségekkel élő édesanyaként felelősségteljesen kell kezelnem a munkaterhelésemet és az energiabeosztásomat, nem tudtam vállalni a klasszikus irodai munkarend kötöttségei szerinti munkavégzést. Ugyanakkor nem akartam feladni a szakmai kiteljesedés lehetőségét, így el kellett gondolkodnom azon, hogyan alakíthatnám úgy a karrieremet, hogy az összhangban legyen a kisgyermekes családi életünkkel is. Tudatosan olyan munkát választottam, amely lehetővé teszi számomra a rugalmas időbeosztást és a helyszíntől nagymértékben független, otthoni munkavégzést, ez pedig a civil szervezeti virtuális asszisztencia. Egy olyan szakmai terület, amely nemcsak alkalmazkodik az életritmusomhoz, hanem valódi értéket is teremtek azáltal, hogy segítem a civil szervezetek hatékonyabb működését, fenntarthatóságát és céljaik elérését.  

 Ki is az a virtuális asszisztens és mit is csinál?  

 „A virtuális asszisztens, egy gyűjtő fogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik virtuálisan, a távolból segítenek egy-egy vállalkozásnak (vagy akár egyszerre többnek is), támogatják annak működését.” (Kiss-Márton Adrienn) A virtuális asszisztensek szakosodhatnak képzettségüknek, tapasztalatuknak, érdeklődési körüknek megfelelően. Ez a munkakör rendkívül sokrétű, hiszen a virtuális asszisztensek a napi adminisztrációtól kezdve a könyvelés támogatásán, az ügyfélkapcsolati és kommunikációs feladatokon át, akár a pályázati feladatok elvégzésében is segíthetnek. Egy virtuális asszisztens célja, hogy hatékony támogatást nyújtson vállalkozóknak, vezetőknek vagy civil szervezetek munkatársainak, helyettük elvégezve azokat az időigényes, de elengedhetetlen feladatokat, amelyek a mindennapi, gördülékeny működéshez szükségesek. Magyarországon az elmúlt években egyre növekvő digitális nomádok speciális ágát – a virtuális asszisztensek táborát a VAME – A Virtuális Asszisztensek Magyarországi Egyesülete fogja össze és kovácsolja egy összetartó szakmai közösséggé.  

Mayer Zsuzsanna  
Mayer Zsuzsanna

Miért éppen a civil szervezetekre specializálódtam?  

A mai világban, ahol a társadalmi felelősségvállalás egyre nagyobb szerepet kap, fontos, hogy olyan partnereket válasszunk, akik osztoznak értékeinkben és céljainkban. A civil szervezetekkel való együttműködés számomra nemcsak logikus döntés, hanem egy szívből jövő elköteleződés is. Hiszek abban, hogy együtt többre vagyunk képesek, és hogy a háttérmunka éppolyan fontos, mint az, amit a frontvonalban végzünk.Láttam, mekkora adminisztratív terhet viselnek a civilek, és hogy sokszor éppen ezek a feladatok akadályozzák őket abban, hogy valóban azzal foglalkozzanak, amiért létrejöttek. Az én munkám az, hogy támogassam és segítsem őket abban, hogy optimálisabban és szervezettebben működhessenek.  

Egy új terület, új kihívások  

A civil szervezeti virtuális asszisztencia egy kevéssé ismert szolgáltatás volt, amikor belevágtam, de tudtam, hogy a nonprofit szektorban rengeteg egyesület és alapítvány küzd az adminisztratív terhek súlya alatt, és hogy a szervezők, önkéntesek, vezetők sokkal többet tehetnének a küldetésükért, ha valaki segítené őket a háttérből. A kezdeti időszakban rengeteg kérdőjel merült fel, mindezek ellenére hittem benne, hogy ha jól kommunikálok, és valós segítséget nyújtok, akkor az egyesületek és alapítványok felismerik ennek az együttműködésnek a jelentőségét.  

Folyamatos fejlődés és elköteleződés  

Folyamatosan képzem magam, mélyítem a tudásomat és bővítem a kompetenciáimat, hogy még eredményesebben tudjak segíteni a partnereimnek. Hiszem, hogy a civil szférában végzett munka állandó tanulást és fejlődést igényel, hiszen ezeknek a szervezetek folyamatosan alkalmazkodni kell a társadalmi és gazdasági környezet változásaihoz. Az együttműködés nem csupán szakmai kapcsolat számomra: előbb-utóbb több-kevesebb önkéntes munkát is végzek az általam támogatott szervezeteknek hiszen sokszor szűkösen állnak rendelkezésükre az anyagi források, a megfelelő eszközök és a szükséges szakmai ismeretek. Ha látom, hogy egy ügy valóban fontos, és a munkámmal hozzájárulhatok a sikeréhez, akkor szívvel-lélekkel támogatom.  

Nemcsak egy új karriert építettem fel, hanem egy újfajta szolgáltatást is bevezettem a civil szektorban. Ma már ajánlás útján keresnek meg a környékbeli szervezetek és együtt keressük meg azokat a feladatokat, amik delegálhatók a részemre. Örömmel tölt el, hogy a munkám nemcsak nekem fontos, hanem azoknak az egyesületeknek és alapítványoknak is, akiknek ezzel lehetőséget teremtek arra, hogy hatékonyabban működhessenek.  

Ez több, mint munka – ez szenvedély és küldetés.  

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063762000529

A Ragazze Hősnője pályázat támogatója: Sencor Magyarország, Omorovicza Budapest, Blue Colibri (Connect Konferencia), Játékszín, Női váltóAgnes Silka

Betöltés...