Óratrend 2025-ben – Meglepő szín, vékonyabb, csillogóbb, merészebb szerkezet

A svájci Genf idén tavasszal ismét a luxusórák fővárosává vált: a Watches and Wonders kiállításon a legnagyobb márkák mutatták be, szerintük mit jelent az idő 2025-ben. A legújabb óratrend szó szerint ragyog: vörös számlapok, ékszerbe bújtatott szerkezetek, letisztult safari stílus és elképesztő kézművesség jellemzi az idei mezőnyt. A dizájnok nem csak a szemnek szólnak – komoly technológiai bravúrokról is szó van, legyen szó a világ legvékonyabb mechanikus órájáról vagy több száz órán át készült zománcfestésekről.

Óratrend: a piros az új fekete

A vörös nem csak a kifutókon, hanem a csuklókon is feltűnt idén, nem véletlenül. A kínai holdújév hatása már tavaly óta érezhető a divatvilágban, most pedig a luxusórák világát is elérte. A piros különféle árnyalatai uralják a legújabb modelleket – legyen szó sportos vagy elegáns darabokról, a cél egyértelmű: feltűnni. A szín nemcsak vizuális élmény, hanem a szerencsét, szenvedélyt és energiát is szimbolizálja – és ez 2025-ben különösen jól jön.

Az erőteljes árnyalatok mellett a dizájnerek nem féltek kísérletezni az anyagokkal sem. A vörös nem csak festett kerámián vagy lakkozott acélon jelent meg, hanem áttetsző, fényes felületeken is, ezzel is fokozva a hatást. A márkák világosan üzentek: 2025-ben nincs helye a félmegoldásoknak.

Ékszerek: az óratrend új csúcsa

Az órák és az ékszerek eddig is jóban voltak egymással, de idén tényleg összeolvadtak. A luxusmárkák olyan darabokat mutattak be, amik nem csak az időt mutatják, hanem önálló műalkotások is. A Van Cleef & Arpels például előállt a Ruban Mysterieux-val – egy hófehér gyémántokkal, smaragdokkal és kék zafírokkal kirakott mandzsettával, amelynek számlapját egy 3,72 karátos portrécsiszolású gyémánt rejti. Nem csak különleges, de teljesen egyedi is.

A Hermès sem akart lemaradni, és kihozta a Maillon Libre Broche-t, ami ékszerként is hordható – akár a gallérra, akár a táskapánt végére csatolva. Ezek a darabok azt üzenik: az óra ma már státuszszimbólum és stílusállítás is.

A klasszikus újra menő

A hagyományos formák is új életre keltek idén: több márka visszanyúlt a saját múltjához, és újragondolta az ikonikus modelljeit. A Rolex például elővette az 1970-es évek stílusát, és sárga aranyban dobta piacra a 1908-as modellt, amelyhez Settimo névre hallgató karkötőt párosítottak. (A név az olasz „hét” szóból jön, és arra utal, hogy a szíj hét láncszemből áll.) A dizájn ismerős lehet a Cellini-rajongóknak, de az újragondolt forma sokkal modernebb és karcsúbb.

A Chanel sem maradt ki a buliból: a J12 kerámiaóra, amely 2000-ben fekete-fehér színben debütált, most rózsaszín színnel tért vissza. A modell megőrizte az eredeti letisztultságát, mégis teljesen friss hatást kelt.

A szafari-stílus is meghódította a kifinomult márkákat. A Patek Philippe és a Montblanc bézs, khaki és más semleges színekkel rukkolt elő. Ezek az órák úgy néznek ki, mintha egyenesen egy luxus expedícióról érkeztek volna. A minimalista dizájn mögött persze kifinomult technika rejlik, de a végeredmény sokkal lazább és városiasabb, mint a klasszikus dress watch-ok.

Az óratrend mindig változik
Az óratrend mindig változik/Fotó: 123rf.com

Óratrend: részletes számlapok

A részletek iránti megszállottság idén csúcsra járatódott. A márkák nem csak szép órákat, hanem konkrét történeteket is szerettek volna elmesélni. A Vacheron Constantin kézművesei három egyedi darabot készítettek, amelyek a genfi Tour de l’Île történelmi látványossága előtt tisztelegnek.

A Jaeger-LeCoultre szintet lépett, és tíz különböző órával tisztelgett a Shahnameh, azaz a perzsa hőseposz előtt. Ezek a darabok miniatűr zománcfestéssel és grand feu technikával készültek – egyetlen számlap akár 100 óra munkát is igényelt. Az eredmény lenyűgöző, órák, amelyek nem csak időt mutatnak, hanem történelmet is mesélnek.

Ilyen a luxus 2025-ben

A vásár nem csak a modellekről szólt, hanem a hangulatról is. A Tag Heuer például új kampányát az F1-legenda Ayrton Senna, Michael Schumacher, Lewis Hamilton és Max Verstappen nevével dobta piacra. A márka vezérigazgatója, Antoine Pin így fogalmazott:

„Azok a Forma–1-es pilóták, akik partnereink voltak, Ayrton Sennától Michael Schumacherig, Lewis Hamiltonig és Max Verstappenig, ők nyernek, ha esik. Az eső alatt ezek a srácok nem lassítottak”

-szögezte le a Tag Heuer vezérigazgatója.

A gazdasági nehézségek ellenére a kiállítók nem spóroltak: hatalmas standok, látványos bemutatók és exkluzív rendezvények várták a vendégeket. A Hublot például 600 fős bulit rendezett a Genfi Arénában, ahol ott volt Usain Bolt és Kylian Mbappé is, hogy együtt ünnepeljék a Big Bang óra 20. születésnapját. Julien Tornare, a Hublot vezérigazgatója azt mondta:

„Egy olyan időszakban, amikor az embereket aggasztja a globális helyzet, úgy gondolom, ez egy jó alkalom arra is, hogy megünnepeljük az élet szép dolgait.”

(via)

Itt arról olvashatsz: fantasy könyvek. Ha gyereket szerette a Harry Pottert, ezeket a könyveket imádni fogja.

Betöltés...