A gyorsételek rajongói jutalom hatására áttérnek az egészséges étkezésre

Nem a kalóriaszámlálás az út az egészséges étrendhez, de nem is az, ha csökkentjük egyes termékek árait. A siker titka egy olyan rendszer, ami megjutalmazza a helyesen táplálkozókat.

Az egészséges táplálkozás forróbb téma, mint valaha, világszerte egyre többen dolgoznak azon, hogy a gyorsétkezdékben, az iskolákban és az élelmiszerboltokban saláták, zöldségek és gyümölcsök éppúgy elérhetőek legyen, ahogyan hamburgert, hot dogot és sült krumplit könnyedén vásárolhatunk- derül ki a Cornell Egyetem kutatásából.

A kutatást vezető két szakember, Robert Kwortnik és Brian Wansink megállapította, hogy azok a fogyasztók, akik nem táplálkoznak egészségesen, illetve túlsúlyosak, a leginkább akkor hajlandóak változtatni szokásaikon, ha hosszútávú ösztönzést kapnak. Ez jobban hat rájuk, mint az árcsökkentés: ha olcsó terméket látnak, többet vásárolnak belőle, akkor is, ha egészségtelen ételről van szó. Ha egészséges termék lesz olcsóbb, a spórolt pénzből jó eséllyel egészségtelen nassolnivalót vesznek mellé.

Az egyik kutatásban a pontrendszert tesztelték: a vásárlók 50 pontja 50 centnek felelt meg, ami a későbbi vásárlások során beváltható volt bizonyos termékekre. „Ennek a marketingmódszernek a sikere pozitív végkicsengésű, hiszen azt mutatja, hogy a jutalomrendszer hatékonyabb, mint a büntetés alapú rendszer: amikor kalóriát számol az ember, illetve bizonyos termékeket megvon magától. Egy ilyen pozitív rendszer hatására a fogyasztók szívesebben választanak egészséges ételeket, hiszen jutalomban részesülnek hosszútávon” – fogalmaz Kwortnik.

A szakember azt is hozzátette, hogy a gyártóknak érdemes hasonló ösztönző programokon gondolkozni, mivel ezek igenis megtérülnek, ráadásul az egészséges étrend így rögzül, szokássá válik.

kép: https://pixabay.com/hu/users/marker_photography-4171480/

 

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!