Képzeljük el, hogy ebédet rendelünk és – épp a fizetés előtti pillanatban – kis jelzőlámpa figyelmeztet, hogy szendvicsünk, a kelleténél több kalóriát tartalmaz. Vajon akkor is megvennénk? A Pennsylvaniai Egyetem friss kutatása szerint nem, a többség ilyenkor alacsonyabb kalóriatartalmú változatot választ.
Amikor a szakemberek tesztelték a módszert, és kis jelzőlámpákkal figyelmeztették az ebédjüket kiválasztó önkénteseket, felfedezték, hogy komoly visszatartó ereje van a kalóriajelzéseknek. A színes jelzőlámpák segítségével a kalóriabevitel összességében véve 10 százalékkal csökkent, legalábbis ahhoz az opcióhoz képest, amikor kalóriainformáció a rendelés mellé egyáltalán nem volt elérhető. Úgy tűnik, kalóriajelzések leginkább az online környezetben hatékonyak, ahol nincs más tényező, ami elvonná a vásárlók figyelmet, és a számokkal jelzett kalóriainformáció épp olya hatékony, mint a színes kis jelzőlámpa. Az FDA már bejelentette, hogy 2017 májusától kötelező lesz a kalóriainformációt a termékeken feltüntetni minden étteremben, ételautomatánál és ételt szállító cégnél. A cégek választhatnak, hogy a számozott verziót választják-e. Kép: https://pixabay.com/users/congerdesign-509903/