2019.05.12. Italy
Leállítja e-cigi kampányát a Philip Morris, mert kiderült, hogy túl fiatal influenszerekre bízták a reklámozást.
Teljesen leállítja az
IQOS e-cigi reklámjának közösségimédia-kampányát az Philip Morris (PM), miután
kiderült, hogy világszerte fiatal influenszerekkel szerződtek
le, számos szabályt szegve meg. Egy hónappal azután, hogy az illetékes amerikai hivatal, az FDA két évig tartó vizsgálat után engedélyezte a médiakampányt, le kellett azt állítani,
miután a Reuters kiderítette, hogy
túl fiatal reklám arcokat bíztak meg a termék reklámozásával. A PM előzetesen
úgy fogadkozott az FDA-nak, hogy az idősebb korosztályt fogja megcélozni
az IQOS-zal, a nekik benyújtott reklámterveken is harmincas éveiben járó nők és férfiak láthatók. Ehhez képest az egyik, IQOS-t reklámozó orosz Instagram-celeb, Alina Tapilina 21 éves, a román Alina Eremia és a japán Natsu pedig 25 éves modellként reklámozta a terméket. A Reuters megkeresését követően a Philip Morris pénteken bejelentette,
felfüggeszti a kampányt és vizsgálatot rendel el.
A cégnek saját belső alapelveit is sikerült megsértenie, hiszen régóta elfogadott szabályzatuk, hogy 25 évesnél fiatalabbakkal nem reklámoznak dohányterméket.