A fiatalok közül sokan azért döntenek bizonyos kozmetikai beavatkozások – például a botox – mellett, mert gyakran látják a közösségi médiafelületeken, hogy ezek népszerű beavatkozások.
A friss Nuffield Council on Bioethics-felmérés szerint kulcsfontosságú, hogy a kormány megvédje az embereket ettől a meglehetősen szabályozatlan iparágtól. Mint kiderült, már léteznek olyan online plasztikai műtétet bemutató játékok, amelyek kilencéves gyerekeknek szólnak. Mindez nagyban befolyásolja a későbbi testképzavarok kialakulását. Csak az Egyesült Királyságban egy 3,6 milliárd fontos piacról beszélhetünk, ami az elmúlt évtizedben duzzadt ilyen méretűvé, és fokozatosan növekszik tovább. Ezt a folyamatot segíti a tény, hogy a közösségi médiafelületeken a fotókat sok helyen pontozzák, osztályozzák, és a legtöbbször már eleve manipulált képekkel találkozunk. A kutatást vezető Jeanette Edwards, a University of Manchester munkatársát sokkolta a tény, hogy már a kilencéves kislányok számára is készülnek játékok, amelyekben a plasztikai sebészetet promotálják a készítők. „Ez már csak azért is veszélyes, mert a gyerekek és a kiskamaszok a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren is szinte kizárólag tökéletes fotókat látnak, ami alaposan megtépázhatja önbizalmukat, ha nincs, aki elmagyarázza, hogy ezek a képek nem mindig a valóságot tükrözik” – fogalmaz a szakember. kép: Dalila Dalprat fotója a Pexels oldaláról