2019.10.17. Italiano
Hetedik egymást követő évben lett az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsora alapján.
A száz vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az első helyen az
Apple áll, a márka értéke 234,241 milliárd dollár, kilenc százalékkal több a tavalyinál. A második helyezett
Google márka értéke pedig nyolc százalékkal, 167,713 milliárd dollárra emelkedett. Tavalyhoz hasonlóan az idén is harmadik helyezett az Amazon, amelynek értéke 24 százalékkal, 125,263 milliárd dollárra nőtt.
Nincs változás a következő öt helyen sem:
4. a Microsoft (108,8 milliárd dollár, tavalyhoz képest plusz 17 százalék), 5. a Coca-Cola (63,4 milliárd dollár, mínusz 4 százalék), 6. a Samsung (61,1 milliárd dollár, plusz 2 százalék), 7. a Toyota (56,2 milliárd dollár, plusz 5 százalék, a 8. pedig a Mercedes-Benz (50,8 milliárd dollár, plusz 5 százalék). A tavalyi 10. helyről a 9. helyre lépett előre a McDonald's, amelynek márkaértéke 4 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra emelkedett. Négy helyet javított, a 14. helyről a 10. helyre ugrott a Disney, a márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 44,4 milliárd dollár nőtt. A tavalyi 9. helyről a 14. helyre csúszott vissza a Facebook, amelynek márkaértéke 12 százalékkal, 39,9 milliárd dollárra csökkent. A leginkább a Mastercard márka értéke nőtt, 25 százalékkal, 9,43 milliárd dollárra, és ezzel a tavalyi 70. helyről a 62. helyre lépett előre. A százas rangsorban szereplő cégek együttes értéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több tavalyhoz képest.