2020.11.26. Lollo
Tíz százalékkal, 9-9,5 milliárd forintra csökkenhet idén a karácsonyi szezonhoz köthető édességek forgalma, a belföldi édességpiacon pedig 5-6 százalékos visszaesésre számítanak idén az előző évek 250-260 milliárd forintos teljesítménye után.
A legnépszerűbb szezonális édességtermékek az év végi időszakban a Mikulás csokoládé figura és a szaloncukor. Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor és 8 millió darab Mikulás, továbbá 350 ezer adventi kalendárium megvásárlásával lehet számolni.
Az idei karácsonyi szezonban a kereskedők kicsit óvatosabban, mintegy 10 százalékkal kevesebbet rendelnek, mivel a járvány elején a húsvéti édességekre nagyon visszaesett a kereslet.
Egy magyar család átlagosan egy kiló szaloncukrot vásárol, kétezer forintért. A fogyasztók több mint 60 százaléka kétezer forint alatt tervez költeni szaloncukorra, további egyharmad négyezer forintig is elmegy, a vásárlók hét százaléka pedig akár hatezer forintot is szán szaloncukorra. A szaloncukorpiac éves forgalma 7 milliárd forint körül alakul.
Kiemelt kép: Unsplash