A Microsoft ötlete sokkal kevésbbé volt népszerű, mint az énekes.
Brand Smith, a Microsoft elnökének “Tools and Weapons” című, új könyvéből kiderül, hogy és miért hadakozott a világ egyik legnagyobb vállalata az énekesnő Taylor Swifttel. A szoftveróriás még 2016-ban mutatta be Kínában a XiaoIce névre keresztelt, mesterséges intelligencián alapuló beszélgető szoftverét. A program, amelyet arra terveztek, hogy emberekkel társalogjon, akkora siker volt, hogy elkezdték tervezni annak amerikai verzióját is. Az USA-ban “Tay” néven futott volna a szofver. “Éppen szabadságon voltam, amikor elkövettem azt a hibát, hogy ránéztem a telefonomra.” – emlékezett vissza Brand. “Egy levél érkezett Taylor Swift jogi képviselőjétől, amiben arról írt, hogy tisztában kell lennünk, mennyire kötődik a sztárhoz a “Tay” elnevezés, így megtévesztő lenne, ha így neveznénk el a robotot is. Bár a cég ügyvédei nem értettek egyet az érveléssel, úgy döntöttünk, másik nevete kap a szoftver.” Így született meg végül “Zo”, “Tay” helyett. A Microsoftnak talán figyelnie kellett volna a jeleket az új programmal kapcsolatban, ugyanis bármi is lett a neve, a beszélgető robot az USA-ban hatalmas bukás lett. Forrás: The Blast