2019.06.26. Italy
2050-re majdnem kétszáz európai repülőtér vállalta, hogy nem fúj a légkörbe szén-dioxidot.
Jelenleg három ilyen reptér van a világon, mindhárom Svédországban.
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) kezdeményezésére 194
európai repülőtér vállalta, hogy 2050-re üzemelése nem jár szén-dioxid-kibocsátással, a kezdeményezéshez a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető
Budapest Airport is csatlakozott.
Ezek a légikikötők kezelték tavaly az európai utasforgalom 62,5 százalékát. Ha minden repülőtér teljesíti vállalását, évente 3,46 millió tonna szén-dioxiddal kevesebb kerülhet a légkörbe. A szervezetnek jelenleg is van egy programja, ami a karbonsemleges üzemelést ösztönzi: a repülőtér csökkenti a
szén-dioxid kibocsátását, a kiengedett káros anyagot pedig kvótavásárlással semlegesíti. Az új rendszerben ugyanakkor már nem lesz semlegesítés, a repülőtereknek legkésőbb 2050-re zéró emissziósnak kell lenniük.
Jelenleg három olyan repülőtér van Európában,
amely megfelel ennek a kritériumnak, Lulea, Ronneby és Visby légikikötője már most sem enged a légkörbe üzemelése során szén-dioxidot, de a 26 milliós utasforgalmat bonyolító Stockholm-Arlanda repülőtér is zéró emissziós lehet 2022-re. Európában eddig Amszterdam-Schipol, Eindhoven és Koppenhága-Kastrup Nemzetközi Repülőterek vállalta, hogy 2030-ig átáll a zéró emissziós üzemelésre.