2020.09.30. Italiano
A kávé a legtöbbet forgalmazott ital-alapanyag, évente több, mint 110 millió zsákkal értékesítenek belőle világszerte.
A Starbucks amellett, hogy kiváló minőségű kávét szolgál fel, közelebb hozza vendégeit a csészében gőzölgő fekete előállításához és megismertesse közösségét az etikus kávékultúra titkaival. A
kávé világnapja alkalmából,
október elsején a vállalat kóstolással várja a kávérajongókat.
A kávébab útja a termőföldtől a poharakig kalandos. Általában a Földön körbefutó Kávé-öv
hegyeiben kezdődik valahol a Baktérítő és a Ráktérítő között. A három fő termőhely LatinAmerika, Afrika, ezen belül az Arab-félsziget és Ázsiában a Csendes-óceán térsége. Minden egyes zsákot kézzel szedett kávéval töltenek meg, majd hosszú utat tesznek meg teherhajókon, míg a babok a pörkölőbe, majd a kávézókba kerülnek. A Starbucks 2004-ben indította el C.A.F.E. Practices programját, hogy biztosítsa a fenntartható és etikus forrásból származó kávébeszerzést.
Az etikus beszerzésre és termesztésre vonatkozó program
mellett, amely kitér a termékminőségre, az átláthatóságra, a közösségi felelősségvállalásra, a környezetvédelmi intézkedésekre, valamint a jobb életminőség érdekében végzett üzletvitelre, a Starbucks elhivatott a környezeti lábnyomának csökkentése mellett. A vállalat 2020-ban magyarországi kávézóiban papírra cserélte a műanyag szívószálakat, bevezette a szívószálmentes fedőt, valamint lehetővé teszi a reusable cup használatát, amelynek értelmében a vendégek saját poharukba kérhetik az italokat, így csökkentve a keletkezett hulladék mennyiségét.
„A kávé világnapja rendkívül fontos számunkra,
hiszen vállalatunk célja, hogy a legkiválóbb minőségű italokat fenntartható formában kínálja vendégeinek. A jeles nap alkalmából kávékóstolóval várjuk a Starbucks-közösség tagjait kávézóinkban. Az elmúlt időszak szinte mindenkit nem várt kihívások elé állított, éppen ezért szeretnénk vendégeinket frissítő italkülönlegességekkel és egy kis jókedvvel fogadni kávézóinkban.
Október elsején a kóstolás mellett
A kávékultúráról és a kávéfajták jellemzőiről is szívesen mesélnek baristáink a kávézókba betérőknek.” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand menedzsere.