Ma van a kávé világnapja - íme, pár érdekesség

A kávé a legtöbbet forgalmazott ital-alapanyag, évente több, mint 110 millió zsákkal értékesítenek belőle világszerte.

A Starbucks amellett, hogy kiváló minőségű kávét szolgál fel, közelebb hozza vendégeit a csészében gőzölgő fekete előállításához és megismertesse közösségét az etikus kávékultúra titkaival. A kávé világnapja alkalmából,

október elsején a vállalat kóstolással várja a kávérajongókat.

A kávébab útja a termőföldtől a poharakig kalandos. Általában a Földön körbefutó Kávé-öv
hegyeiben kezdődik valahol a Baktérítő és a Ráktérítő között. A három fő termőhely LatinAmerika, Afrika, ezen belül az Arab-félsziget és Ázsiában a Csendes-óceán térsége. Minden egyes zsákot kézzel szedett kávéval töltenek meg, majd hosszú utat tesznek meg teherhajókon, míg a babok a pörkölőbe, majd a kávézókba kerülnek. A Starbucks 2004-ben indította el C.A.F.E. Practices programját, hogy biztosítsa a fenntartható és etikus forrásból származó kávébeszerzést.

Az etikus beszerzésre és termesztésre vonatkozó program

mellett, amely kitér a termékminőségre, az átláthatóságra, a közösségi felelősségvállalásra, a környezetvédelmi intézkedésekre, valamint a jobb életminőség érdekében végzett üzletvitelre, a Starbucks elhivatott a környezeti lábnyomának csökkentése mellett. A vállalat 2020-ban magyarországi kávézóiban papírra cserélte a műanyag szívószálakat, bevezette a szívószálmentes fedőt, valamint lehetővé teszi a reusable cup használatát, amelynek értelmében a vendégek saját poharukba kérhetik az italokat, így csökkentve a keletkezett hulladék mennyiségét.

„A kávé világnapja rendkívül fontos számunkra,

hiszen vállalatunk célja, hogy a legkiválóbb minőségű italokat fenntartható formában kínálja vendégeinek. A jeles nap alkalmából kávékóstolóval várjuk a Starbucks-közösség tagjait kávézóinkban. Az elmúlt időszak szinte mindenkit nem várt kihívások elé állított, éppen ezért szeretnénk vendégeinket frissítő italkülönlegességekkel és egy kis jókedvvel fogadni kávézóinkban.

Október elsején a kóstolás mellett

A kávékultúráról és a kávéfajták jellemzőiről is szívesen mesélnek baristáink a kávézókba betérőknek.” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand menedzsere.

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!