Nyakunkon a karácsony - ezek az új ajándékozási trendek

A Mastercard felmérése szerint egyre népszerűbbek az élményajándékok Karácsonyra.

A magyarok nyolc százaléka már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt vásárol az ünnepekre. Ez egyrészt pénzügyi tudatosságból fakad, mert az előrelátás a költségek elosztását jelenti, másrészt az “élmény-ajándékok” népszerűsége is arra ösztönzi a vásárlókat, hogy előre foglaljanak. A boltokban legnagyobb forgalom a Black Friday-en, november 29-én várható. Az élmény-ajándékok nem csak azért olyan népszerűek, mert közös időtöltésre ösztönzik a családot vagy a barátokat, hanem mert az ajándékozók így önmagukat is megajándékozhatják.  Mi magyarok legszívesebben wellness fürdőben eltöltött hétvégét adunk ajándékba, de előszeretettel ajándékozunk színház-, koncert- és mozijegyet,

közös utazást vagy akár kreatív foglalkozást is.
 

“Az élményajándékok népszerűsége és az olyan kereskedői napok, mint a Black Friday azt is jelentik, hogy a karácsonyi vásárlás kezdete előretolódott” – mondta Rose Beaumount, a Mastercard európai kommunikációs vezetője. “Megváltoztak a vásárlási szokásaink, ma már Karácsony napján sincsenek “zárva az áruházak”, mert sokan mobilon vagy tabletről vásárolnak. A karácsonyt megelőző száz napban egy átlagos magyar vásárló mintegy százhárom-ezer forintot költ ajándékokra. Majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt, és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.
A gyermekek számára ajándékozás okozza a legnagyobb fejtörést, ezt követi a házastárs megajándékozása. A megkérdezettek tíz százalékának az anyósa a legnehezebben megajándékozható egyén.

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!