Ősi galaxisokat fedeztek fel

A japán kutatók felfedezése érdeke kérdéseket vet fel.

Harminckilenc, korábban láthatatlan, hatalmas ősi galaxis nyomára bukkantak japán kutatók. Ez az első eset, hogy ennyi galaxist fedeznek fel egyszerre. "Ez az első alkalom, hogy nagy tömegű galaxisok létét ilyen nagy számban sikerült megerősíteni a 13,7 milliárd éves univerzum első kétmilliárd évéből. Ezek a galaxisok korábban láthatatlanok voltak számunkra. Ez a felfedezés szembemegy a jelenlegi modellekkel, amelyek a kozmikus evolúció ezen szakaszára vonatkoznak, és

segít megérteni bizonyos részleteket, melyek eddig hiányoztak"

- fogalmazott Vang Tao, a Tokiói Egyetem kutatója, az Atomenergia-bizottság és a Japán Nemzeti Csillagvizsgáló munkatársa, a Nature tudományos lapban szerdán megjelent tanulmány szerzője. A szupernagy tömegű fekete lyukakkal és fekete anyaggal összeköttetésben lévő

galaxisok ilyen mértékű elterjedtsége ellentmond

az univerzum jelenlegi modelljének. Korukból és távolságukból adódóan ezek a hatalmas tömegű galaxisok rejtve voltak, mivel fényük gyenge és elnyújtott. Ilyen távolságból ugyanis a fény infravörössé válik, ráadásul az univerzum is tágul, ami miatt nő a távolság.
"Ezeknek a galaxisoknak a fénye nagyon halvány és nagy hullámhosszú,

láthatatlan a szem számára és nem érzékelhető a Hubble által sem"

- mondta Kohno Kotaro, a Tokiói Egyetem tudósa. Ezért az Atacamai Nagyméretű Milliméteres/Szubmilliméteres Hálózatot (ALMA) használták, amely ideális az ilyen jellegű objektumok megfigyelésére.

(MTI)

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!