Végrehajtotta utolsó tesztrepülését a SpaceX űrhajója.
Vasárnap utolsó fontos tesztrepülését hajtotta végre a SpaceX vállalat űrhajója. A jármű két bábuval a fedélzetén kényszerleszállást szimulált a Cape Canaveral-i Kennedy-űrközpont térségében, alig két hónappal az előtt, hogy űrhajósokat szállítana a Nemzetközi Űrállomásra.
A Crew Dragon űrhajó egy Falcon 9 hordozórakétán indult az űrközpontból, de alig egy perccel a felszállás után, mintegy húsz kilométeres magasságban az Atlanti-óceán fölött a rakéta hajtóművei leálltak, indítási hibát utánozva. Az űrhajó leválva a rakétáról fékező ejtőernyőivel az óceánba zuhant. A tesztrepülés célja az volt, hogy bizonyítsák, ilyen esetben is képes biztonságosan visszatérni legénységével a SpaceX űrhajó. A rakéta megsemmisült, amikor darabokban a tengervízbe zuhant.
A teszt minden egyes szakaszát üdvrivalgással fogadták a Kennedy-űrközpontban lévő mérnökök, tudósok. A tesztrepülés létfontosságú volt ahhoz, hogy Elon Musk cégének űrhajója űrhajósokat szállíthasson a Nemzetközi Űrállomásra, amelyet az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA az év első felére tervez. "Ennek a tesztnek az volt a fő célja, hogy bemutassuk, biztonságosan el tudjuk hozni az űrhajósokat a rakétától, ha bármi rosszul sülne el. Ez nagyon fontos számunkra, egy hatalmas gyakorlat" - mondta Benji Reed, a SpaceX egyik igazgatója. Kathy Lueders, a NASA kereskedelmi űrhajózási programjának menedzsere közölte, hogy a rakétaindítás utáni leállítás tesztelése az utolsó mérföldkő volt ahhoz, hogy engedélyezzék a SpaceX-nek Doug Harley és Robert Behnken űrhajósok feljuttatását a Nemzetközi Űrállomásra. A
két amerikai űrhajós lesz a SpaceX első személyzete.
Múlt év márciusában a Crew Dragon űrhajó járt már a Nemzetközi Űrállomáson, űrhajós nélkül. Ám egy hónappal később az űrhajó egy földi teszteléskor felrobbant. Decemberben a Boeing Starliner űrhajója első tesztrepülésén rossz pályára állt, és nem tudták eljuttatni a Nemzetközi Űrállomásra. November elején a Starliner próbarepülésekor három ejtőernyőjének egyike nem nyílt ki. Az ejtőernyő akkor mondott csütörtököt, amikor az űrhajó azon üzemmódját tesztelték, hogy szükséghelyzet esetén a személyzetet biztonságba helyezze. A NASA a Boeinget és a SpaceX-et választotta ki arra, hogy űrjárművet fejlesszen amerikai űrhajósoknak a Nemzetközi Űrállomásra juttatásához az amerikai űrsiklóprogram 2011-es befejezése után. Az ejtőernyők alkalmazása mindkét vállalat számára nagy műszaki kihívást jelentett és számos kérdést vetett fel a személyzet biztonságát és a repülések gyakoriságát illetően. Az ejtőernyők lassítják le az űrjárművet, amikor szuperszonikus sebességgel visszatér a Földre.