Sok bennük a zsír, mégis egészségesek ezek az ételek

Tévhit, hogy a magas zsírtartalmú ételek egészségtelenek lennének.

Tévhit, hogy a magas zsírtartalmú ételek egészségtelenek, zsír és zsír között ugyanis hatalmas különbség van. A telítetlen zsírok, valamint az omega-3 zsírsavat tartalmazó ételek kimondottan egészségesnek számítanak, fogyasszunk belőlük minél többet! 

Mogyoróvaj

Minél rövidebb az összetevők listája, annál egészségesebb a mogyoróvaj. A legjobb persze az, ha csak mogyoróból és sóból áll. Kenhetjük banánra edzés utáni snacknek, vagy rizsecettel, fokhagymával és szójaszósszal összekeverve grillezett csirkehús és tofu mártogatósa is lehet.

Fekete olívabogyó

Habár 90%-os a zsírtartalma, szerencsére ez mind egészséges fajta zsír. Használhatjuk salátákhoz, de sütve – például pizzán – még finomabb.

Avokádó

Szinte az összes zsír egyszeresen telítetlen az avokádóban, emellett alacsony a sótartalma, illetve gazdag káliumban, így segít vérnyomásproblémák esetén is.

Lazac

Ez a halfajta híres a magas omega-3 zsírsavtartalmáról. Hatékonyan csökkenti a gyulladásokat, nem véletlenül szokott felkerülni a lazac a legegészségesebb ételek listájára.

Olívaolaj

A mediterrán étrend egyik alapja, az extra szűz fajtát salátákhoz a legjobb felhasználni, sütni viszont nem ideális vele az alacsony gyulladáspontja miatt.

Tojás

A tojás egyszerűen beszerezhető, nem túl drága, ellenben rendkívül sokoldalúan felhasználható alapanyag. Tele van fehérjével, a koleszterinszintünkre gyakorolt negatív hatásával kapcsolatos tévhitekkel pedig már talán sikerült leszámolni.

 

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!