Túl dagadtak a turisták, beintettek nekik a gondolások

Új, ágazati szabályozásuk értelmében a korábbinál kevesebb utast szállíthatnak egyszerre a velencei gondolások.

A szigorítás oka az egyre több túlsúlyos turista, ami megnehezíti a karcsú csónakok irányítását. Ráadásul a motoros hajók (vaporettók) is egyre nagyobb hullámokat vernek a lagúnákban. A július elején elfogadott új szabályzat szerint az eddigi hat helyett csak öt utas szállhat fel egyszerre egy hagyományos gondolára, de kevesebb - 14 helyett 12 - utast vehetnek fel a nagyobb, Canal Grandén való átkelést biztosító önkormányzati gondolák is. Bár a velencei gondolásszövetség volt elnöke, Roberto Luppi szerint az intézkedés

kizárólag a turisták biztonságát szolgálja,

minél kevesebben szállhatnak fel egy gondola fedélzetére, annál több gondolásnak jut munka. Egy óra gondolázás ára jelenleg 160 euró. A szövetség és az önkormányzat között létrejött új paktum további kedvezményeket is biztosít az ősi velencei mesterség művelőinek: az eddigi 433-ról 440-re növelik a gondolásoknak maximálisan kiadható engedélyek számát, és eltörlik az elméleti vizsgát azok számára, akik igazolni tudják, hogy legalább négy év szakmai gyakorlattal rendelkeznek a családi vállalkozásnál. A gondolázás hagyományosan

apáról fiúra szálló szakma Velencében.

Az elmélet vizsga eltörlésével a fiatal hajósok 150 óra elméleti leckét spórolhatnak meg.
Az elméleti vizsga eltörlésével sokak szerint a gondolások szövetsége még jobban körülbástyázza magát, kirekesztve a jól fizető szakmából a kívülállókat. A gondolaengedélyek kiadásáról a szövetség dönt.

A kedvezményekért cserébe

a gondolások pontosan betartják a jellegzetes formaruhára vonatkozó aprólékos szabályozást: farmernadrág vagy edzőcipő viselése szigorúan tilos.
Egyes adatok szerint Velence fénykorában körülbelül tízezer gondola működött a lagunák városában. A hajók nagyságát és sajátos formáját a 18. század óta törvény szabja meg.

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!