2019.11.19. Italiano
A vevők évről-évre hasonló összeget költenek ajándékokra
– derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből, annak ellenére, hogy a fogyasztói árak folyamatosan nőnek. Bár azt várnánk az ünnepi időszaktól, hogy ajándékok után kutatva az új termékek eladása kiugróan megnő, az online piactér adatai alapján nem idegenkedünk attól, hogy használt holmit ajándékozzunk. A családok átlagosan 46 760 forintot költenek, ennek felét online.
Egyre tudatosabban választjuk ki a meglepetéseket: két éve csupán a válaszadók 13 százaléka, idén már a 18 százaléka mondta, hogy egész évben nyitott szemmel jár és nem hagyja utolsó pillanatra a vásárlást. Összességében a kutatásban résztvevők kétharmada november végére már mindent beszerez, a többiek december elejére vagy utolsó
pillanatra hagyják az ajándék vásárlást.
Nem nő a keret
A Vatera kutatásában résztvevő felhasználók közel 50 000 forintot költenek ajándékokra karácsonykor. A válaszok azt mutatják, hogy a nőket jobban elkapja a vásárlási láz, negyven százalékuk több, mint öt embert lep meg ünnepekkor, a férfiak több mint harmada 4-5 embernek vásárol. A válaszadók hét százaléka pedig több mint tíz hozzátartozóját, barátját ajándékozza meg.
Nem azt adjuk, amit szívesen kapnánk
A válaszadók háromnegyede vesz valamilyen szépségápolási terméket ajándékba, de nagyon kevesen örülnének neki, ha azt kapnának (16%). A beauty cikkekhez hasonló arányban vannak azok, akik ruházati árukkal szeretnék meglepni szeretteiket. A felmérésben résztvevők 69 százaléka könyvet is ajándékoz, 60 százalékuknak pedig gyerekjáték, legó is kerül a virtuális vagy bolti kosarába. A top 5 ajándéktípusba az elektronikai cikkek kerültek még be, a válaszadók 59 százaléka tervezi, hogy ajándékoz kütyüt idén.