2019.11.20. Italiano
Azok a diákok, akik általában nem reggeliznek, rosszabbul teljesítenek az érettségin, mint azok, akik rendesen megeszik a reggelijüket - közölte egy brit kutatás.
A Leedsi Egyetem kutatói először bizonyították a reggeli elfogyasztása és az alapszintű középiskolai érettségi eredményei közötti összefüggést. A kutatás
kimutatta, hogy a reggeli kihagyása miatt a tanulók
kimutathatóan rosszabbul teljesítettek a vizsgákon,
mintha reggeliztek volna. A kapcsolat akkor is igazolható volt, ha figyelembe vettek olyan más, az iskolai teljesítményre hatással bíró faktorokat is, mint a tanulók társadalmi-gazdasági helyezte. A Frontiers in Public Health folyóiratban publikált dolgozat vezető szerzője, Katie Adolphus, a Leedsi Egyetem pszichológiai karának tudósa kiemelte: "a tanulmány rámutat, hogy a középiskolások hátrányba kerülnek, ha nem fogyasztják el a reggelijüket, ami táplálja az agyukat egy iskolai nap kezdetén". Nagy-Britanniában becslések szerint naponta félmillió gyerek érkezik éhesen az iskolába. Korábbi tanulmányok már bizonyították, hogy
a reggelizés pozitív hatással van a gyerekek kognitív képességeire.
A kutatásban nyugat-yorkshire-i iskolák és középiskolák 294 diákja vett részt. Kiderült, hogy 29 százalékuk ritkán vagy soha nem reggelizik iskolai napokon, 18 százalék alkalmanként reggelizik, 53 százalék pedig gyakran étkezik reggel. A tanulmány szerint azok, akik ritkán reggeliztek, minden vizsgájukon mintegy ötödével kevesebb pontszámot kaptak, összehasonlítva azokkal, akik rendszeresen reggeliztek. A
reggelit kihagyók tanulás teljesítménye az iskolában csaknem két osztályzattal rosszabb volt, az olyan szempontokat is belekalkulálva, mint a társadalmi-gazdasági helyzetet, az etnikai csoport, az életkor, a nem és a testtömegindex.