Fontos ügyre hívja fel a figyelmet 2020-ban ez a vérvörös árnyalat.
A Pantone palettája egy új színnel gazdagodott. A skálán megjelent a Period (időszak) nevű mélyvörös árnyalat, mely fontos üzenetet hordoz. A havi vérzés stigmatizálása ellen szeretne így küzdeni a Pantone Colour Institute, mely dizájn-cég birtokolja a legszélesebb színskálát.Az Intimina nevű egészségügyi termékeket forgalmazó vállalattal alkották meg a menzesz-színt, mely egy Seen+Heard-kampányban is vissza fog köszönni. A cél a havi vérzésről való párbeszéd, mely lehetőleg gendersemlegesen folyjon. A menstruáció ugyanis a transzneműeket, illetve a hagyományos női-férfi szerepeken kívül helyezkedőket is érinti. Sőt, a cisznemű hölgyek közül sokan nem is véreznek rendszeresen.
A menzesz, mint stigma a világ számos országában még él: az ENSZ jelentésében piszkos, érinthetetlen és szégyenteljes megítélést is gyakran kap a menstruáló személy. Sok helyen a kellő higiénés eszközök sem állnak rendelkezésre, ami pedig egészséget veszélyezető tényező. Afrikában minden tizedik iskoláslány marad ki az oktatásból a piros betűs napokon, akik aztán ki is hullhatnak az intézményből.
Az Intimina 2000 fontot adományozott az ActionAid számára, mely szervezet a szegénységben élőkkel foglalkozik. A Pantone új színe szeretné normalizálni, pozitívvá tenni a menzesz időszakát, hogy a kultúrában, a társadalomban és a mindennapokban elfogadott legyen ez a pár nehéz nap. véli Danela Žagar brand manager, melyhez azt teszi hozzá Laurie Pressman az Intézet részéről, hogy Aktív, merész szín a Period, mely arra bátorítja a menstruálókat, hogy legyenek büszkék önmagukra. idézi a Mashable az alelnököt.View this post on Instagram