Hogy mi, a Pantone-skála a menstruáció színével bővült?

Fontos ügyre hívja fel a figyelmet 2020-ban ez a vérvörös árnyalat.

A Pantone palettája egy új színnel gazdagodott. A skálán megjelent a Period (időszak) nevű mélyvörös árnyalat, mely fontos üzenetet hordoz. A havi vérzés stigmatizálása ellen szeretne így küzdeni a Pantone Colour Institute, mely dizájn-cég birtokolja a legszélesebb színskálát.

Az Intimina nevű egészségügyi termékeket forgalmazó vállalattal alkották meg a menzesz-színt, mely egy Seen+Heard-kampányban is vissza fog köszönni. A cél a havi vérzésről való párbeszéd, mely lehetőleg gendersemlegesen folyjon. A menstruáció ugyanis a transzneműeket, illetve a hagyományos női-férfi szerepeken kívül helyezkedőket is érinti. Sőt, a cisznemű hölgyek közül sokan nem is véreznek rendszeresen.

A menzesz, mint stigma a világ számos országában még él: az ENSZ jelentésében piszkos, érinthetetlen és szégyenteljes megítélést is gyakran kap a menstruáló személy. Sok helyen a kellő higiénés eszközök sem állnak rendelkezésre, ami pedig egészséget veszélyezető tényező.

Afrikában minden tizedik iskoláslány marad ki az oktatásból a piros betűs napokon, akik aztán ki is hullhatnak az intézményből.

View this post on Instagram

”The nicest thing about the rain is that it always stops...eventually.” - Eeyore Illustration by @eurekalphonso

A post shared by PANTONE (@pantone) on

Az Intimina 2000 fontot adományozott az ActionAid számára, mely szervezet a szegénységben élőkkel foglalkozik.

A Pantone új színe szeretné normalizálni, pozitívvá tenni a menzesz időszakát, hogy a kultúrában, a társadalomban és a mindennapokban elfogadott legyen ez a pár nehéz nap.

véli Danela Žagar brand manager, melyhez azt teszi hozzá Laurie Pressman az Intézet részéről, hogy

Aktív, merész szín a Period, mely arra bátorítja a menstruálókat, hogy legyenek büszkék önmagukra.

idézi a Mashable az alelnököt.

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!