Kampány indult Belgiumban a sült krumpliért

A járvány miatt a belga termelők nem tudják külföldre értékesíteni az ország egyik fő gasztro-exportcikkét.

750 ezer tonna krumpli maradt a belgák nyakán a turizmus leállása, a sütödék bezárása, és az export visszaesése miatt. A termelők megmentése érdekében ezért az ország szimbólumának számító sült krumpli fogyasztását serkentő kampányt indítottak helyi civil szervezetek Belgiumban - közölte a belga sajtó hétfőn.

A nemzeti eledelnek számító sült krumpli

iránti kereslet a belga kormány által március közepén elrendelt, éttermek, bárok és kifőzdék bezárásával járó rendkívüli intézkedések miatt esett vissza.
Belgium olyan 5,3 millió tonna burgonyát termel évente. A sültkrumplinak szánt fagyasztott krumpli a teljes mennyiség háromnegyede. A maradék negyed rész: a friss burgonya és a feldolgozott termékek, mint az ízesített burgonyaszirom viszont jól fogyott mostanság, a

gyakoribb otthoni főzés és a "nassolás"

eredményeképp. Az élelmiszerpazarlás ellen az áruházakkal közösen hétfőn indított kezdeményezés szervezői kampányukban arra szólították fel Belgium lakosságát, hogy hetente legalább kétszer fogyasszanak sültkrumplit.
  

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!