Jól gondold meg, belevágsz-e a törölköződiétába!

Szakemberek szerint húzódás, görcs, ideg-, vagy porckorong becsípődés is lehet a törölköződiéta vége.

Egyre népszerűbb manapság a sokat ígérő „törölköző-diéta”, ami állítólag rossz testtartásunkat korrigálva fogyókúra és megerőltető mozgás nélkül csökkenti hasi zsírpárnáinkat. A Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társasága által életre hívott Ízületőr Program gyógytornászai nagyobb körültekintést kérnek a „diéta” alkalmazóitól, hiszen akár húzódás, görcs, ideg-, vagy

porckorong becsípődés is lehet a vége.

Helyes testtartásban hasunk ugyan valóban laposabbnak tűnik, de a zsír csak dinamikus, nagy izomcsoportokat igénybe vevő aktivitással „égethető el”. Felgyorsult mindennapjainkban szeretnénk gyors, olcsó és látványos megoldást az ideális alak eléréséhez, azonban a szervezetünkben zajló élettani folyamatokat nem hagyhatjuk figyelmen kívül, így a fogyáshoz szükséges alapvető tényeket sem. A szénhidrát felhasználásáról a zsír „égetésére” való áttérés feltétele a dinamikus, nagyobb izomcsoportokat igénybe vevő aktivitás. Ez a nagy izomcsoportok hosszan tartó (min. 35-40 perces) alacsony vagy közepes intenzitású edzését jelenti a pulzusszám mérsékelt emelkedésével. Ez a típusú edzés csökkenti a szívbetegségek rizikófaktorait, növeli az állóképességet és a vitalitást és segít az ideális testsúly elérésében és megtartásában.

„Törölköző-diéta”

A „törölköző-diétát” kitaláló japán orvos szerint a hasi elhízás oka a rossz testtartás, melyet egy egyszerű gyakorlattal korrigálni lehet. Hanyatt fekvésben, derekunk alatt összetekert törölközővel, kezünket, lábunkat meghatározott pozícióban tartva napi két-három alkalommal eltöltünk öt percet és már néhány alkalom után érezhetjük is a kívánt hatást.

Mi történik közben a gerincünkkel?

A gerinc komplex funkciójának alapja az összetett struktúra: 33-35 csigolya, 23 porckorong, kisízületek, szalagok és izmok. Minden csigolyánk 2-2 kisízülettel kapcsolódik a felette és alatta levő csigolyához. Gerincünk, törzsünk tengelye, testünk egyik alappillére. Mechanikai tulajdonságainak köszönhetően egyszerre rugalmas és stabil, alkalmazkodóképessége pedig rendkívüli. A mozgásszegény életmód és a helytelen terhelés következtében felborulhat a testtartásért felelős izmok egyensúlya, és bizonyítottan nő a tartáshibák előfordulásának száma.

A „törölköző-diéta” által kívánt testtartás a gerinc és a medence mellett a nyaki gerinc és a vállízület teljes mozgástartományát megkívánja. Az ülő életmódnak, az állandó előrehajolt testpozíciónak (pl. TV nézés, számítógép-, telefonhasználat stb.), az életkor növekedésével vagy betegségnek (pl. gerincsérv, gerincferdülés) köszönhetően a gerinc hátrahajlásának képessége gyorsan csökken. A „törölköző-diéta” során felvett testhelyzet maximális hátrahajlást és ennek megtartását kívánja a teljes gerinctől, amely könnyen eredményezheti a nyakizmok, hátizmok görcsölését, meghúzódását, a vállak túlterhelését és a nyak valamint a derék becsípődését. A törölközőnek és a karok helyzetének köszönhetően az ágyéki gerinc maximálisan homorított helyzetben van, ami a gerinc struktúrájának ismeretében azt jelenti, hogy a csigolyák közötti kisízületek maximálisan összezárt helyzetben vannak, azaz a legkisebb az itt kilépő idegeknek a helye, tehát nagyon könnyen jöhet létre becsípődés.

De akkor hogyan fogyhatunk le?

Olvasd tovább itt!

Nem szeretnél lemaradni a legfrisebb bejegyzésekről?

kövess minket facebook-on is!